2.4 從一個抑鬱的年輕人眼中看出的世界~~~發了瘋的世界。
糟透的四周,
瞎忙的人們,
被無視的小孩,
無法融入這世界的他,
感覺這世界是如此的空虛無望,
以致他有了想死的念頭。

老小姐其實並不喜歡這歌詞,
因為它充滿灰暗色彩。
現在的世界更是混亂、不確定,
但我們反而要以更樂觀的心態面對未來,
除了愛自己外,也多關心一下你周圍的人,
誰知道我們能活在同一個天空下多久呢?

原唱Tears for Fears(驚懼之淚) 5/8在台大的演唱會,會唱這首嗎?

******************************************************

發行資料:2001 男 Alternative rock
Mad World 瘋狂世界
by Gary Jule & Michael Andrew (翻唱)
中文歌詞 by oldladybox
按此聽歌(Gary Jule and Michael Andrew 版本)
按此聽歌(Tears for Fears 原唱版本)
按此聽歌(Alex parks 版本)

********************************************

All around me are familiar faces
我的身旁都是些熟悉的面孔
Worn out places
破爛的地方
Worn out faces
疲憊的臉

Bright and early for their daily races
一大早就開始每天的奔波
Going nowhere
卻毫無所獲
Going nowhere
毫無所獲啊

Their tears are filling up their glasses
他們的眼鏡都是淚水
No expression
沒有言語
No expression
沒有言語

Hide my head I want to drown my sorrow
捂著頭,我想要借酒澆愁
No tomorrow
沒有明天
No tomorrow
沒有明天啊

And I find it kind of funny
而且我發現這有點好笑
I find it kind of sad
有點悲哀
The dreams in which I'm dying
那些我快死的夢
Are the best I've ever had
竟是我有始以來最棒的夢

I find it hard to tell you
我覺得很難跟你說
I find it hard to take
我覺得難以承受
When people run in circles
當人們忙得團團轉的時候
It's a very very
就是一個非常非常
Mad world
瘋狂的世界
Mad world
瘋狂的世界

Children waiting for the day they feel good
孩子們在等會令人高興的那一天的到來
Happy birthday
生日快樂
Happy birthday
生日快樂

Mad to feel the way that every child should
就覺得每個孩子應該
Sit and listen
坐著聽好
Sit and listen
坐著聽好
Went to school and I was very nervous
上學我很緊張
No one knew me
沒有人認識我
No one knew me
沒有人認識我
Hello teacher tell me what's my lesson
老師您好,請告訴我上什麼課
Look right through me
完全無視我
Look right through me
完全無視我啊

And I find it kind of funny
而且我發現這有點好笑
I find it kind of sad
有點悲哀
The dreams in which I'm dying
那些我快死的夢
Are the best I've ever had
竟是我有始以來最棒的夢
I find it hard to tell you
我覺得很難跟你說
I find it hard to take
我覺得難以承受
When people run in circles
當人們忙得團團轉的時候
It's a very very
就是一個非常非常
Mad world
瘋狂的世界
Mad world
瘋狂的世界
Enlarge your world
放大你的世界
Mad world
瘋狂的世界啊

好聽的歌與你分享***********************************************



 

arrow
arrow

    老小姐 發表在 痞客邦 留言(9) 人氣()