8.5 當你在做文書處理時,是不是常碰到這樣的情形?
「啊!糟糕!錯了!」
「還好,還好,沒有關係!」
按一下「復原(undo)」選項吧!又恢復到之前的內容了。
「復原(undo)」選項,是本世紀最大的發明了,老小姐實在太喜歡這個字。
輕輕鬆鬆,一切可以重來,
但那是在虛擬世界中發生,真實生活中可能嗎?

就像這首歌,愛錯了人,
但願自己從來沒有遇到他,
想當初他還未出現前,自己活得好好的。
愛上他,只有不快樂、只有哭泣、只有寂寞、只有被愚弄。
現在對他提出了控訴,
想要還原一切,回復到認識他之前的生活。
這時如果有個復原(undo)」選項,
一切是不是就容易多了?

***********************************************************
發行資料:2010 女 Country
Undo It 復原
by Carrie Underwood 凱莉安德伍
中文歌詞 by oldladybox
按此聽歌

********************************************************************

I should've known by the way you passed me by
從你走過我身旁,我就應該知道
There was something in your eyes and it wasn't right
你的眼裡有些什麼,而且不太對
I should have walked, but I never had the chance
我早該走了,只是找不到好機會
Everything got out of hand and I let it slide
一切難以控制,只好隨便了

Now I only have myself to blame for falling for your stupid games
我現在只能怪自己,信了你那些愚蠢把戲
I wish my life could be the way it was before I saw your face
但願能回到在你出現之前的日子

You stole my happy, you made me cry
你奪走我的快樂,你讓我哭
Took the lonely and took me for a ride
讓我承受寂寞,欺騙我
And I wanna uh-uh-uh-uh-uh-undo it
我想要復原一切
You had my heart, now I want it back
你得到我的芳心,現在我想收回
I'm starting to see everything you lack
我開始看清你不足之處
Boy, you blew it, you put me through it
嗬!你搞砸了,你折磨我
I wanna uh-uh-uh-uh-uh-undo it
我想要復原一切

Na, na, na, na, na
啦,啦,啦,啦,啦
Na, na, na, na, na
啦,啦,啦,啦,啦
Na, na, na, na, na, na
啦,啦,啦,啦,啦,啦

Now your photos don't have a picture frame
現在你的照片没有裝在相框裏了
And I never say your name and I never will
我再也不會提起你,永遠不會
And all your things, well I threw them in the trash
我把所有你的東西丟到垃圾桶
And I'm not even sad
我一點也不難過

Now you only have yourself to blame for playing all those stupid games
你現在只能怪自己玩那些愚蠢的把戲
You're always gonna be the same. Oh no, you'll never change
你一直會是這樣,喔,不,你會死性不改

You stole my happy, you made me cry
你奪走我的快樂,你讓我哭
Took the lonely and took me for a ride
讓我承受寂寞,欺騙我
And I wanna uh-uh-uh-uh-uh-undo it
我想要復原一切
You had my heart, now I want it back
你得到我的芳心,現在我想收回
I'm starting to see everything you lack
我開始看清你不足之處
Boy, you blew it, you put me through it
嗬!你搞砸了,你折磨我
I wanna uh-uh-uh-uh-uh-undo it
我想要復原一切

Na, na, na, na, na
啦,啦,啦,啦,啦
Na, na, na, na, na
啦,啦,啦,啦,啦
Na, na, na, na, na, na
啦,啦,啦,啦,啦,啦

You want my future, you can't have it
你想要我的未來,門都沒有
I'm still trying to erase you from my past
我還在努力把你從我的過往抹掉
I need you gone so fast
我要的是你立即消失

You stole my happy, you made me cry
你奪走我的快樂,你讓我哭
Took the lonely and took me for a ride
讓我承受寂寞,欺騙我
And I wanna uh-uh-uh-uh-uh-undo it
我想要復原一切
You had my heart, now I want it back
你得到我的芳心,現在我想收回
I'm starting to see everything you lack
我開始看清你不足之處
Boy, you blew it, you put me through it
嗬!你搞砸了,你折磨我
I wanna uh-uh-uh-uh-uh-undo it
我想要復原一切

You stole my happy, you made me cry
你奪走我的快樂,你讓我哭
Took the lonely and took me for a ride
讓我承受寂寞,欺騙我
Boy, you blew it, you put me through it
嗬!你搞砸了,你折磨我
I wanna uh-uh-uh-uh-uh-undo it
我想要復原一切

********************************************************************



 

arrow
arrow

    老小姐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()