4.14 老小姐為了替大家的情人節獻上祝福,急忙翻了這首歌。
因為這首由蔻比凱蕾帶來的新歌,活潑輕快,可愛甜蜜,實在非常適合情人節啊!
我覺得Colbie雖然沒有像泰勒絲搶眼,但她就是不會讓人討厭。
對於現在處於冰凍寒冷的世界確有雪中送炭之效,讓大家的心情好點。

歌詞還是維持Colbie-type,簡單直白易懂。
你可以很明顯看出她對感情的態度有了不同的改變。
在遇到他之前,不想要經營長久的感情,不想要定下來。
在遇到他之後,只想要這段感情能更進一步發展,甚至是走進婚姻關係。
Say "yes" or say "no"本來是無所謂的,現在可是很在意啊!

聽聽蔻比凱蕾甜蜜的唱出You make me wanna say,
I do, I do, I do, do do do do do do do

HaPpY Valentine's Day!!!

***********************************************************

發行資料:February 7, 2011 女 Pop, folk
I Do 我願意
by Colbie Caillat 蔻比凱蕾
中文歌詞 by oldladybox 老小姐
按此聽歌 (若連結失效,請告知)

109.gif
********************************************************************

It's always been about me myself and I
向來都是我和我自己
I thought all relationships were nothing but a waste of time
我認為所有感情關係只不過是浪費時間
I never wanted to be anybody's other half
我從來不想成為誰的另一半
I was happy saying I had a love that wouldn't last
我很高興說出我的愛都不會持久
That was the only way I knew 'til I met you
那是唯一我知道的--在遇見你之前
http://oldladybox.pixnet.net/

You make me wanna say
你讓我想說
I do, I do, I do, do do do do do do do
我願意,我願意,我願意,願意,願意,願意,願意,願意,願意,願意
Yeah, I do, I do, I do, do do do do do do do
是,我願意,我願意,我願意,願意,願意,願意,願意,願意,願意,願意
Cause every time before it's been like
因為每次在這種時候前
Maybe yes and maybe no
也許是"yes"也許是"no"
I can live without it, I can let it go
我都可以活得好好的,我都可以隨它去
Woah, what did I get myself into?
嗚喔,什麼讓我變成這樣?
You make me wanna say I do, I do, I do, I do, I do, I do
你讓我想說我願意,我願意,我願意,我願意,我願意,我願意
http://oldladybox.pixnet.net/

Tell me is it only me, do you feel the same?
告訴我,是否只有我?你有同樣的感覺嗎?
You know me well enough to know that I'm not playing games
你很了解我,知道我不是在玩遊戲
I promise I won't turn around and I won't let you down
我保證不會轉身就走,不會讓你失望
You can trust I've never felt it like I'm feeling now
你可以相信我從來沒有像現在這種感覺
Baby there's nothing, there's nothing we can't get through
寶貝,沒有什麼,沒有什麼事我們辦不到的
http://oldladybox.pixnet.net/

So can we say
所以我們可以說嗎
I do, I do, I do, do do do do do do do
我願意,我願意,我願意,願意,願意,願意,願意,願意,願意,願意
Oh baby, I do, I do, I do, do do do do do do do
喔,寶貝,我願意,我願意,我願意,願意,願意,願意,願意,願意,願意,願意
Cause every time before it's been like
因為每次在這種時候前
Maybe yes and maybe no
也許是"yes"也許是"no"
I won't live without it, I won't let it go
我活不下去,我無法放開
Woah, what can I get myself into?
嗚喔,什麼能讓我變成這樣?
You make me wanna say
你讓我想說
http://oldladybox.pixnet.net/

Me, a family, a house, a family
我,一個家,一間房子,一個家
Ooh, can we be a family?
嗚,我們可以組一個家嗎
And when I'm many years old and sitting next to you
然後,在我很老很老時坐在你身旁

And we'll remember when we said
我們將會記得那時我們說出
I do, I do, I do, do do do do do do do
我願意,我願意,我願意,願意,願意,願意,願意,願意,願意,願意
Oh baby, I do, I do, I do, do do do do do do do
喔,寶貝,我願意,我願意,我願意,願意,願意,願意,願意,願意,願意,願意
Cause every time before it's been like
因為每次在這種時候前
Maybe yes and maybe no
也許是"yes"也許是"no"
I won't live without it, I won't let it go
我活不下去,我無法放開
Just look at what we got ourselves into
只要看看是什麼讓我們自己變成這樣
You make me wanna say I do, I do, I do, I do, I do, I do,
你讓我想說我願意,我願意,我願意,我願意,我願意,我願意
Love you
愛你
http://oldladybox.pixnet.net/

********************************************************************

延伸閱聽:

1.7 【Realize 領悟】

********************************************************************

 

arrow
arrow

    老小姐 發表在 痞客邦 留言(10) 人氣()