2.10 這不是新歌也不是Adele自己的歌,而是她翻唱Bob Dylan的歌。
但最近卻因英國選秀節目有選手唱了這首歌後,再度翻紅。

這是Adele 19歲時(現在21歲)唱的,但你一定會以為是哪位大嬸唱的。
有些人就是有這種好嗓子,一開口就有足夠的渲染力,
讓你一聽就想要哭。就像現在"超偶"的"洪珮瑜",
她唱"葉子"時,老小姐還真的是感動到流淚。

這首歌非常動人,如果你曾經單戀過,
這種心情你懂的。

***********************************************************
發行資料:November 3, 2008 女 Soul, Pop
Make You Feel My Love 讓你感受到我的愛
by Adele 愛黛兒
中文歌詞 by oldladybox
按此聽歌 (若連結失效,請告知)
********************************************************************

When the rain is blowing in your face,
當雨水吹落在你的臉龐
And the whole world is on your case,
而全世界都不停的指責你
I could offer you a warm embrace
我真想給你一個熱烈地擁抱
To make you feel my love.
好讓你感受到我的愛

When the evening shadows and the stars appear,
當夜幕落下,繁星再現
And there is no one there to dry your tears,
卻沒有一個人能為你擦乾眼淚
And I could hold you for a million years
我真想抱你萬年
To make you feel my love.
好讓你感受到我的愛

I know you haven't made your mind up yet,
我知道你心意未決
But I would never do you wrong.
可我絕對不會背叛你
I've known it from the moment that we met,
從我們相遇那時我就知道了
No doubt in my mind where you belong.
我一定會把你放在我心上

I'd go hungry; I'd go black and blue,
我願意挨餓,我願意遍體鱗傷
And I'd go crawling down the avenue.
我願意沿街爬行
No, there's nothing that I wouldn't do
不對,任何事我都願意去做
To make you feel my love.
好讓你感受到我的愛

The storms are raging on the rolling sea
暴風雨肆虐於翻滾海面
And on the highway of a grid.
和整個高速公路網上
The winds of change are blowing wild and free,
變化的風勢不受阻的狂吹
You ain't seen nothing like me yet.
而你根本還沒有見過真正的我

I could make you happy, make your dreams come true.
我真想讓你開心,讓你美夢成真
Nothing that I wouldn't do.
任何事我都願意去做
Go to the ends of the earth for you,
為你到天涯海角
To make you feel my love
好讓你感受到我的愛

To make you feel my love
好讓你感受到我的愛

********************************************************************
延伸閱聽:

8.16【Rolling in the Deep 內心深處翻騰著】

2.11【Someone Like You 像你一樣的人】

 
********************************************************************

 

arrow
arrow

    老小姐 發表在 痞客邦 留言(18) 人氣()