9.2 這首歌是伊朗裔瑞典籍歌手Laleh所作所唱的,老小姐為何會注意到她呢?
因為有人說過她長得像"女版的梅西"(足球先生),
而老小姐是梅西迷,當然會挖出她囉!
她的聲音及腔調有獨特的味道,很值得一聽。

什麼是"Simon says"?也就是我們小時候玩的"老師說"的遊戲。
老師說--說什麼?老師說什麼我們才做什麼,只是英文用"Simon says"來開頭。
我不確定Laleh在這是否指這遊戲,還是真的有那麼一個Simon,無從考證。

整首歌應該是在傳遞有關自我認同上的問題,
也許與她的伊朗背景有關,也許在說她對瑞典的感受。
在迷惘的時刻,透過"老師說"的遊戲表達,
是否老師說什麼我就做什麼就好了?

***********************************************************

發行資料:2009 女 Pop 伊朗裔瑞典籍
Simon says 賽門說
by Laleh Pourkarim
中文歌詞 by oldladybox
按此聽歌 (
看看瑞典的雪地風光)

********************************************************************

I once thought I really knew
我曾以為我真的瞭解
I once thought I really knew myself
我曾以為我真的瞭解自己
(hey well)
(嘿,這個嘛)
And things might really look all good
事情可能看起來都好
You just need to cross the line of you
你只須跨過你的那條線
I told myself
我這樣告訴自己

Simon says: Sit down well
賽門說:坐好
Simon says: You can't help yourself
賽門說:你無法克制自己
Simon says: You can't help yourself
賽門說:你無法克制自己
Just do your mom did-and-dones
只跟著媽媽的腳步
You should stick to things you understand
你應該繼續做那些你懂的事
Dead wrong, you’re dead wrong
全錯了,你完全錯了

And I´ll never forget nobody knows,
我會永遠記得,沒有人知道
Nobody knows where we are now
沒有人知道我們現在在哪
And I´ll never forget nobody knows
還有我會永遠記得,沒有人知道
Nobody knows who we are now
沒有人知道我們現在變成怎樣

And I´ll never forget nobody knows,
我會永遠記得,沒有人知道
Nobody knows where we are now
沒有人知道我們現在在哪
And I´ll never forget nobody knows
還有我會永遠記得,沒有人知道
Nobody knows who we are now
沒有人知道我們現在變成怎樣

And every night I let go, I let go
每晚我盡情放鬆,我盡情放鬆
Every day I awake, awake in a different shape
每天我醒來,以不同的樣子醒來

And I`ll never forget nobody knows
我會永遠記得,沒有人知道
Nobody knows who we are now - now...
沒有人知道我們現在變成怎樣,現在...

And I once thought I really knew
我曾以為我真的瞭解
I once thought I really knew my my limits
我曾以為我真的瞭解我的,我的極限

But Simon says: Too much to do
但是賽門說:有太多事要做
Simon says: Give up? don't even bother!
賽門說:想放棄?門都沒有!
Don't even bother
門都沒有!
I know, I’m not the only who
我知道,我並不是唯一
Do your mom did-and-dones
會跟著媽媽腳步的人
And see the things we overcome
看看我們克服的事
We would feel flattered
我們應該深感榮幸
And we play
我們來玩吧
Simon says: Too much to do
賽門說:有太多事要做
Simon says: Give up? don't even bother!
賽門說:想放棄?門都沒有!
Don't even bother!
門都沒有!

And I´ll never forget nobody knows,
我會永遠記得,沒有人知道
Nobody knows where we are now
沒有人知道我們現在在哪
And I´ll never forget nobody knows
還有我會永遠記得,沒有人知道
Nobody knows who we are now
沒有人知道我們現在變成怎樣

And I´ll never forget nobody knows,
我會永遠記得,沒有人知道
Nobody knows where we are now
沒有人知道我們現在在哪
And I´ll never forget nobody knows
還有我會永遠記得,沒有人知道
Nobody knows who we are now
沒有人知道我們現在變成怎樣

And I´ll never forget..
我會永遠記得
And I´ll never forget..
我會永遠記得
And I´ll never forget..
我會永遠記得
Who we are now
我們現在變成怎樣了
And I´ll never forget..
我會永遠記得
And I´ll never forget..
我會永遠記得
Nobody knows who we are now
沒有人知道我們現在變成怎樣

********************************************************************



 

arrow
arrow

    老小姐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()