10.3 這是2010年溫歌華冬季奧運,加拿大電視台 (ctv) 贊助會歌。
由僅僅16歲的小女生Nikki Yanofsky所唱。
雖然仍聽得出來有點童音,但面對這種國際大場面,
要唱出這種氣勢磅礡的歌,加上大樂團的配奏,
這小女生有如運動員的精神也令我佩服。

這首歌真的道出運動員的心聲。
每個運動員真的是走上一條人煙罕至的道路,
一路上的荊棘與孤單,
若沒有他人的鼓舞,
若沒有相信自己的力量,
哪能走到出賽的那天?

***********************************************************

發行資料:January 26, 2010 女 Pop
I Believe 我相信
by Nikki Yanofsky
中文歌詞 by oldladybox
按此聽歌(若連結失效,請告知)

********************************************************************

There comes a moment when my heart must stand alone
有那麼一時,我的心必須孤零零地駐足
On this lonely path I've chosen
在我選的那條人煙罕至的路上
Like a house that's not a home
像是一棟房子而不是一個家
sometimes when I feel I've had enough
有時我覺得已經受夠了
and I feel like giving up
想要放棄時
You willed me to be all I can be
你傾力要我使出渾身解數
Now nothing can stop me
現在,凡事都無法阻擋我了

I believe in the power that comes
我相信力量來自於
From a world brought together as one
整個世界合而為一
I believe together we'll fly
我相信我們合在一起就能飛翔
I believe in the power of you and I
我相信你我的力量

This is the moment we have dreamed of all our lives
這是我們畢生夢想的時刻
We'll be the change we wish from others
我們會做到從別人那裡希望的改變
We'll stand tall for what is right
我們會為做對的事昂首挺立
And in my heart there'll be no doubt
這點在我心中是毫無疑問的
The arms of the world will come reaching out
世界之臂將伸展開來
And embrace me to be all I can be
擁抱我,讓我竭盡所能
Now nothing can stop me
現在,凡事都無法阻擋我了

I believe in the power that comes
我相信力量來自於
From a world brought together as one
整個世界合而為一
I believe together we'll fly
我相信我們合在一起就能飛翔
I believe in the power of you and I
我相信你我的力量

I believe the time is right now
我相信就是此時
Stand tall and make the world proud
昂首挺立,讓全世界感到驕傲
I believe together we'll fly
我相信我們合在一起就能飛翔
I believe in the power of you and I
我相信你我的力量
I believe in the power... of you and I
我相信...你我的...力量

I believe, I believe, I believe in-
我相信,我相信,我相信,
I believe, I believe in you-
我相信,我相信,你
I believe, I believe, I believe in-
我相信,我相信,我相信,

I believe, I believe in you-
我相信,我相信,你
I believe, I believe, I believe in-
我相信,我相信,我相信,
I believe, I believe in you-
我相信,我相信,你
I believe, I believe, I believe in... you-
我相信,我相信,我相信,你

I believe together we'll fly
我相信我們合在一起就能飛翔
I believe in the power of you and I
我相信你我的力量

I believe the time is right now
我相信就是此時
Stand tall and make the world proud
昂首挺立,讓全世界感到驕傲
I believe together we'll fly
我相信我們合在一起就能飛翔
I believe in the power..
我相信力量

I believe in the power that comes
我相信力量來自於
From a world brought together as one
整個世界合而為一
(Of you and I)
(你我的)
I believe together we'll fly
我相信我們合在一起就能飛翔
I believe in the power of you and I
我相信你我的力量
(power)
(力量)

I believe the time is right now
我相信就是此時
(Oh you and I)
(喔 你我)
Stand tall and make the world proud
昂首挺立,讓全世界感到驕傲
I believe together we'll fly (Together we'll fly)
我相信我們合在一起就能飛翔 (我們合在一起就能飛翔)
I believe in the power of you and I
我相信你我的力量
(I believe in the power...of you and I)
(我相信...你我的...力量)

********************************************************************

arrow
arrow

    老小姐 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()